Європейські фермери побоюються українських виробників органічної продукції. Наші землі в поєднанні з доволі сонячним кліматом та майстерністю фермерів дають смачний органічний продукт, який поступово завойовує полички супермаркетів.
Тим більше, що така продукція для експорту в Європу не квотується. А органік — це саме те, на що очікує європейський споживач, і за що він готовий платити.
Разом з тим, є фактори, які грають якраз на руку європейським фермерам, а не нашим, розповідає Олена Березовська, голова громадської спілки «Органічна Україна» в ефірі AgroFM. Найголовніший— це те, що українського готового продукту в Європі ще дуже мало. Хоча є перспективне позиціонування та велике бажання експортувати з боку виробників.
Зазвичай в ЄС експортується сировина, інколи — перероблена продукція: пластівці, пшоно.
«Там вона фасується під європейські торгові марки — починаючи з Польщі і закінчуючи Англією, — розповідає Березовська. — Місцевий споживач охочіше купує таку продукцію, думаючи, що підтримує місцевого виробника. Та й основна додана вартість лишається в тій країні».
В «Органічній Україні» вважають, що ситуація зміниться з прийняттям нового закону про органічне виробництво в нашій державі. Відповідний документ, зареєстрований в парламенті під № 5448, уже прийняли в першому читанні, додає Олена Ракова, виконавчий директор громадської спілки.
Коли закон ввійде в силу, український органічний ринок стане регульованим і до нього буде більше довіри у європейського споживача, очікують фахівці.
Нині ж під органічним виробництвом в Україні зайнято лише 1% сільгоспугідь. При цьому за останні 5 років виробництво вітчизняної органік-продукції подвоїлось. У грошовому вираженні за минулий рік воно склало майже €30 млн.
За матеріалами: agroday.com.ua