EnglishFrenchGermanPolishRussianUkrainian

Депутати вимагають вплинути на «Укрзалізницю», щоб уникнути колапсу в сезон перевезення зерна

18 июля 2017 - Администратор

Народні депутати України звернулися до прем’єр-міністра, міністра інфраструктури та голови «Укрзалізниці» з вимогою не допустити транспортного колапсу у сфері перевезень сільгосппродукції.

Про це й йдеться у зверненні нардепів з різних фракцій (БПП, «Народний фронт», «Відродження», «Самопоміч»), пише АgroРolit.

Зазначимо, що зараз на ринку залізничних перевезень існує гострий дефіцит вантажних вагонів та потреба у невідкладному забезпеченні функціонування прозорої системи розподілу вагонів. Поряд із тим, існують суттєві обмеження для перевезення вантажу автотранспортом фактичною масою понад 40 т на магістральних шляхах та 24 т - дорогами місцевого значення.

«Відсутність кроків, спрямованих на стабілізацію ринку залізничних та автотранспортних перевезень, сприяє скороченню виробництва за рахунок зниження цін для товаровиробників, збільшенню і так надто великих логістичних затрат, зменшенню надходження валютної виручки, втраті робочих місць людьми, які працюють у сільському господарстві, псуванню аграрної продукції та збільшенню ризиків, пов’язаних із логістикою та міжнародною торгівлею. Ігнорування вирішення проблемних питань, які склалися у логістиці з періодичними транспортними лихами, призведуть за 3-5 років до повного транспортного колапсу у сфері перевезень продукції сільського господарства», - йдеться у зверненні.

При цьому раніше заступник міністра аграрної політики та продовольства України Ольга Трофімцева зазначала, що слабким місцем експорту залишаються інфраструктура й логістика. Тому в цьому питанні є зацікавленість у спільних проектах державно-приватного партнерства задля розбудови сучасних логістичних хабів і кластерів в Україні.

Для покращення аграрної логістики депутати пропонують вдатись до таких заходів:

забезпечити на рівних умовах обіг вагонів інвентарного та орендованого парку не більше 7-8 діб;
зробити публічною щоквартальну звітність про кількість вагонів зерновозів;
встановити штрафи для УЗ за невиконання поставки зерновозів згідно з підтвердженими заявками;
здійснити терміновий ремонт наявних зерновозів, тепловозів;
запровадити привабливу тарифну політику за рахунок дисконтів, щоби бізнес вкладав власні інвестиції у будівництво рухомого складу та будував 2-3 тис. вагонів на рік;
зобов'язати УЗ відкрити інформацію про локомотиви на балансі (кількість, типи, задіяність у роботі/на ремонті, ступінь їхнього зносу), щодобові потреби в дизпаливі (у розрізі окремих філій, локомотивних парків);
ввести обмеження на загальну наявність вагонів, які прямують до вказаного порту, на УЗ у розмірі не більше 4-добової норми переробної спроможності в цьому порту.

Також пропонується створити систему відповідальності "Укрзалізниці" за втрату вантажу, та змінити систему пломбування вагонів для уникнення можливості розкрадання зерна під час перевезення.

Комментарии (0)

Нет комментариев. Ваш будет первым!