Андрій Олефіренко ось уже 7 років виробляє органічну продукцію в Україні. Він мріє змінити імідж України як сировинної бази на постачальника високопробних продуктів.
“Ми намагаємося в розвинені країни експортувати вже готові продукти, які відразу можна поставити на полицю. Це один із шляхів: спочатку набити шишки тут, а потім вже виходити на ринки Європи, США та Австралії. Ми намагаємося прищеплювати культуру харчування і хочемо, щоб якщо не ми, то наші діти, наступне покоління українців, розуміли, що таке органіка”, – говорить фермер Андрій Олефіренко.
Українець відкрив підприємство в 2011 році, починав із 7 видів круп. Здебільшого – із сировини досвідченіших фермерів, а через 3 роки вирощував зернові вже на своїх 9 тис. га.
“Мотив банальний, я був на органічній конференції і спробував органічний яблучний сік. Тобто, сік із плодів звичайної яблуні, як він є, натуральний. Я згадав смак дитинства і зрозумів, що органіка – це дуже круто й смачно”, – згадує фермер.
Він розповів, що для того, щоб поля стали органічними, потрібно 3 роки не додавати в землю ніякої хімії. Вирощувати все без пестицидів і гербіцидів.
Коли земля пройде перевірку, її продукція маркується логотипом продукції ЄС – знаком якості – “євролистком”. Право позначати таким логотипом свою продукцію мають тільки фермери, які пройшли всі етапи сертифікації. Його потрібно підтверджувати щорічно, двічі на рік. Але “євролисток” відкриває шлях одразу на європейські ринки.
Нині в Україні кількість операторів ринку органічної продукції становить 426 суб’єктів, з яких 294 – сільськогосподарські виробники, а 132 – переробні компанії.
“Органічна продукція – один із небагатьох секторів, який дуже природно розвивається в останні роки. За останні 10 років тут приріст майже вдвічі. Внутрішнє споживання органічної продукції в Україні становить понад 21 млн євро, експортний потенціал оцінюється в 509 млн євро”, – говорить заступник міністра аграрної політики Олена Ковальова.
За її словами, українську органіку чекають у близьких до України країнах Європи, Швейцарії, США, а також у Китаї і країнах Африки.
Вироблену в Україні на комбінаті Андрія Олефіренка олію холодного віджиму ще в 2013 році було визнано найкращим органічним продуктом Східної Європи.
“Також наша олія постачалася до Штатів і отримала там відгук як класний натуральний продукт. Вона пройшла усі можливі перевірки, тепер у нас є ще й американський сертифікат”, – говорить фермер.
А ще він годує світ органічними крупами та борошном.
На сьогоднішній день український фермер експортує 15% своєї продукції в Америку, країни ЄС. У Молдові він також зарекомендував себе як відповідальний виробник.
“Моя земля – це можливість поліпшити життя людей, які нас оточують, робити майбутнє покоління українців більш здоровим, це можливість дати свій внесок у розвиток країни і здорове харчування нації”, – говорить фермер.
За матеріалами: uatv.ua