EnglishFrenchGermanPolishRussianUkrainian

Як визнання впливає на роботу команди. Коефіцієнт Лосада

1 ноября 2016 - Администратор

Як часто ви лаєте своїх колег? А як часто хвалите?

Бразильський психолог Марсель Лосада вивчав ефективність роботи команд і вивів закономірність: на продуктивну роботу команди впливає співвідношення позитивної та негативної інформації в ній. Якщо докорів, сварок, злих жартів, штрафів багато більше, ніж похвал і успіхів, відносини в команді розвалюються. З іншого боку, якщо все тільки і роблять, що люблять один одного, і ніяка «морквина ззаду» не загрожує благополуччю, команда перетворюється на безплідний цукровий сироп. Дослідник вивів конкретні кордону фактора, назвавши їх коефіцієнтом або лінією Лосада: позитивний ефект досягається тоді, коли кількість позитивних подій більше, ніж кількість негативних, в проміжку від 2,9 до 11. Менше - недобір, більше - передоз. Причому принципово важливо саме кількість інфоприводів. Багато маленьких щоденних подяк в цій формулі краще, ніж одна велика премія за підсумками року.

Я думаю, потік негативу «для бадьорості» спеціально організовувати не потрібно: він і так в нашій дійсності б'є з усіх щілин, навіть якщо викинути телевізор і знести Фейсбук зі смартфона. І завдання керівника в контексті даної формули (звичайно, не єдина  :) - забезпечити противагу цьому негативу. Причому не тільки створювати цю позитивну противагу власноруч, але навчити колег також створювати позитивні інфоприводи. І ділитися ними.

Щоденна подяка

Правило: не чекати «слушного часу», щоб висловити подяку. Зробила людина добру справу - похвали, а то потім забудеш. Тут не можна не похвалитися віртуальними «пряниками», які ми використовуємо для подяки. З «пряниками» публікується подяка з мобільного додатку відразу ж, як тільки для подяки виникає привід, і тим самим інформуться й інші, що хтось із колег круто відзначився.
дайджести успіху

Щотижня в нашій корпоративної мережі можна публікувати - список досягнень, яких досягнуто за минулий тиждень. Ідею підглянута у Вішена Лакьяні, засновника компанії «Mind Valley». Спочатку можна писати про себе, потім - про свої особисті ачівкі і запрошувати колег поділитися їхніми досягненнями. Тепер кожен тиждень у вас починається з понеділкового дайджесту успіху. Це і заряджає, і дає відчуття загального прогресу команди - для всіх.

Фішки для історії

У кожної команди є свої меми, професійні жарти тощо. «Внутрячкі», які змушують учасників команди заходитися від сміху, тоді як сторонній спостерігач покрутив би пальцем біля скроні. Це піднімає настрій і зближує. Для таких "внутрячков" можна завести окрему групу в корпоративній мережі. І ефір не засмічує - і на душі теплішає, навіть (і особливо!) коли це сміх над собою і навіть крізь сльози.

Профіль досягнень

Досягнення цінні, коли про них знають навколишні. Тому ми так любимо хвалитися своїми напівмарафон, дипломами та новими стрижками в соцмережах. А ось хвалитися реалізованими проектами перед колегами якось не прийнято ( «ну ми ж все тут серйозні люди, працюємо за зарплату і таке інше»), а так хочеться! Тому щоб значущі здобутки не забувалися, можна нагородити колег відзнаками - бейджами - за успішно реалізовані проекти: за укладені угоди, за реалізовані проекти ...

satyjane.wordpress.com

Комментарии (0)

Нет комментариев. Ваш будет первым!