Про це свідчать дані Міністерства агарної політики та продовольства України, передає УНН.
Але тим не менш, ключові позиції в експорті продуктів переробки займають: соняшникова олія – 47%, шрот та макуха – 13%, м’ясо – 7%, тютюнова продукція – 4%, цукор – 3%, вироби з шоколаду – 2%, кондитерські та хлібобулочні вироби – 1%, мед – 1%, масло вершкове – 1%, борошно – 1%.
Більше того, Україна мала непогану експортну динаміку протягом року.
В грошовому еквіваленті найбільш динамічним було м’ясо та субпродукти домашньої птиці (курятина), що, до речі, являє собою не сировину, а продукт з доданою вартістю. Приріст експорту за рік становить 31,7% або $102,3 млн.
Далі слідують:
насіння ріпаку + 11,9% ($89,5 млн);
кукурудза + 3,6% ( $88,3 млн);
олія зі свиріпи, ріпакової або гірчичної + 98,3% ($48,8 млн);
яйця птиці + 68,7% ($39,7 млн);
макуха та інші тверді відходи соєвої олії + 44,5% ($37,3 млн);
горіхи (інші) + 61,5% ($30 млн);
олія соєва + 23% ($24,9 млн;
шоколад та інші продукти з вмістом какао + 17,8% ($21,1 млн);
маргарин + 31% ($19,7 млн);
кондитерські вироби з цукру + 20,1% ($18,7 млн);
тютюн та вироби з нього + 6,2% ($17,7 млн);
плоди та горіхи сирі або варені + 29,1% ($15,6 млн);
хлібобулочні, кондитерські вироби + 11,3% ($12,9 млн);
солод + 33,4% ($12,3 млн);
макуха та інші тверді відходи, одержані під час добування соняшникової олії + 1,8% ($12 млн);
масло вершкове та інші жири, вироблені з молока + 12,4% ($12 млн);
вино виноградне натуральне + 33,9% ($8,9 млн);
яловичина свіжа чи охолоджена + 33,9% ($8,5 млн);
алкогольна продукція + 8,2% ($6 млн);
молоко не згущене + 75,8% ($5,4 млн);
вода натуральна та мінеральна + 13,3% ($5,2 млн);
сіль + 24,9% ($4,6 млн);
пиво + 16,1% ($4,2 млн).
Як зазначають в МінАПК, українську олію найбільше полюбляють в Азії та ЄС, соняшникову олію – в Індії. Водночас, головними споживачами вітчизняного вершкового масла є Туреччина та Марокко, солі – Угорщина, кондитерських виробів – Казахстан та Білорусь.
agronews